Ik heb een creditnota ontvangen, maar geen terugbetaling ontvangen. Hoe komt dit?

Wij hebben je een creditnota gestuurd, maar je hebt geen terugbetaling ontvangen? 

Daar kunnen een aantal redenen voor zijn, hieronder vind je alvast een aantal vaak voorkomende redenen:

  • Een wijziging van rekeningnummer: Als je het rekeningnummer waarop wij het bedrag van je creditnota moeten storten, hebt gewijzigd en deze wijziging binnen de 3 dagen voor deze terugbetaling is gebeurd, moeten wij eerst controleren of wij het juiste rekeningnummer hebben geregistreerd.

            

            Wat moet je doen?

       - Je hoeft niets te doen. Zodra de interne controle bij ons is uitgevoerd, krijg je je terugbetaling binnen de kortste keren.


  • Een andere rekening voor terugbetaling: Als de rekening waarmee je facturen gewoonlijk worden betaald, verschilt van de rekening voor de terugbetaling die bij ons werd ingevoerd, wordt de terugbetaling tijdelijk geblokkeerd.


            Wat moet je doen? Je hebt twee mogelijkheden:

            - Je neemt contact met ons op om de situatie uit te leggen

            - Je wijzigt de bankrekening waarop je wenst te worden terugbetaald in het MyEnergyVision klantenportaal.


  • Een lopend afbetalingsplan: Heb je een afbetalingsplan bij ons lopen? In dat geval wordt het bedrag van de creditnota gebruikt om de oudste of reeds vervallen schijven van het plan te verrekenen, zoals vermeld in de bevestigingsbrief van je afbetalingsplan.


            Wat moet je doen? Je hoeft geen stappen te ondernemen: dit bedrag wordt automatisch verrekend.

            - Een openstaande factuur of facturen

            - Herinneringsbrieven of ingebrekestelling

            - Externe incasso

Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren

Antwoord niet gevonden?

Neem contact met ons op